Din Tøjmand dropper modellerne!
Din Tøjmand kæden lancerer en nyhed indenfor markedsføring med ikke Professionelle modeller men “rigtige” mænd fra det ganske land,her lokalt har vi været så heldige at Martin er blevet udtaget til fotografering i Din Tøjmands efterårs kampagner
I løbet af efteråret vil man hos Din Tøjmand ikke kunne finde nogen modeller i kædens visuelle materiale og markedsføring.
Det skyldes, at Din Tøjmand har droppet modellerne og i stedet har brugt 6 helt almindelige danske mænd. Thomas Elberg fra Din Tøjmand Store Heddinge og Din Tøjmand i Faxe By udtaler: “Helt almindelige er de nu alligevel ikke i vores øjne, tværtimod er de superseje og det har virkelig været en fornøjelse, at arbejde med dem i gennem hele processen.”
Din Tøjmand butikkerne er lokalt ejede butikker, hvor vi lægger vægt på tilknytningen til lokalområdet og på at tilbyde et bredt udvalg af tøj til at klæde den helt almindelige danske mand på – dem vi kalder de ”rigtige mænd”. Derfor fik vi idéen om at bruge ”rigtige mænd” i vores reklamefotos, for at komme i øjenhøjde med vores kunder – altså at bruge nogle almindelige mænd, som vores kunder kan genkende sig selv i. Og da vi er i en tid, hvor vi som mennesker søger og vægter troværdigt indhold, også i reklamer, frem for de klassiske reklamesøjler i form af modeller, syntes vi tiden var inde til at give dette projekt et skud.
“Vi synes det er en god måde at afspejle vores værdier på: det er ikke altid at man kan kommunikere det fælles værdisæt vi som Din Tøjmand butik har, men vi mener at det kommer til udtryk ved at vise noget menneskelighed og nogle personer med en historie og et liv. Det kan alle jo relatere og forholde sig til. Og så afspejler det jo også os i butikken men også vores kunder, som vi dagligt forsøger at give den bedst mulige oplevelse og service.” tilføjer Thomas Elberg
Heldigvis har “vores” mænd også haft nogle sjove og spændende oplevelser, hvilket har gjort hele oplevelsen for både os og dem rigtig interessant og lærerig.
De 6 “Rigtige Mænd” er blevet udvalgt gennem en åben rekrutteringskampgane, hvor man både via Facebook og dintojmand.dk har kunne tilmelde sig. Det store felt blev efter deadline skåret ned til 20 potentielle kandidater, som blev inviteret ind på Din Tøjmands hovedkontor til video-interviews og prøvefotos, for at finde frem til de allerbedste kandidater. I sidste ende blev der udvalgt 6 mænd, som altså bliver ansigtet udadtil for Din Tøjmand fra august og frem til årets udgang.
Thomas Elberg udtaler yderligere: “Interessen har været overvældende og reaktionerne på kampagnen har været rigtig positive og vi er virkelig overvældede over den respons vi har fået.”
Din Tøjmand er en frivillig kæde og en del af Indkøbsforeningen Dress Partner a.m.b.a.
Din Tøjmand kæden tæller 62 butikker, hvor kædens medlemmer er fælles om blandt andet markedsføring, indkøb, bytteservice og webshop.
Kommentarer