Rødvig

Læserbrev: Hvad sagde vi?

- Hvad sagde vi?, lyder det fra Mikkel Lundemann Borgmesterkandidat Det Konservative Folkeparti, Stevns i kommentaren til turistinformation placeret i Rødvig.

En vending, jeg normalt afholder mig fra at tage i brug. I denne omgang vil jeg dog gøre en undtagelse. Vi skal rette blikket tilbage til april 2017. I en tid, hvor Turistforeningen og flere fremtrædende politikere fra kommunalbestyrelsen – uden at nævne nogle navne, havde travlt med at fortælle, at: ”et turistbureau i gammeldags forstand er utidssvarende”.  

Skrevet af: Mikkel Lundemann, Borgmesterkandidat. Det Konservative Folkeparti, Stevns

I mellemtiden stod Det Konservative Folkeparti ganske alene om at kæmpe for et turistkontor i Rødvig. Vi stod alene med holdningen om, at personlig betjening af vores turister i Rødvig var værd at kæmpe for – dog med massiv opbakning fra de lokale Rødvig borgere. Men henover sommeren er der sket en del. Et frivilligt turistkontor har set dagens lys, og det har mildest talt været en succes. Mere end 3000 besøgende henover sommeren!

Læs også: Gæst nummer 3.000 på Rødvig Turistinformation

Jeg skal på ingen måde tage æren fra de mange frivillige, men jeg vil benytte mig af tallet 3000. For det slår det hele fast med syvtommer søm: Der er brug for et turistkontor i Rødvig, – og kommunen skal være en del af det, hvis det står til Det Konservative Folkeparti.

Udover det meget flotte resultat på 3000 besøgende, så glæder vi os også over, at stemningen siden april måned er vendt. At flere partier nu melder sig ind i kampen. Vi håber, at vi efter valget kan finde bred opbakning i kommunalbestyrelsen til, at arbejde videre med et turistkontor, hvor også kommunen er engageret.

Yderligere information: 

Den 7. april 2017 udtalte Mikkel Lundemand følgende i et læserbrev her på Stevns Netavis.

– jeg kan læse, at Stevns Turistforening ikke længere vil kæmpe for et turistbureau i Rødvig. Det er med stor ærgrelse at læse dette, og i Det Konservative Folkeparti Stevns mener vi, at det er den forkerte vej at gå.

– Vi skal se fremad. Vi skal turde investere. Og vi skal holde fast i, at der skal være et sted, hvor turisterne fysisk kan møde kompetente medarbejdere, som kan give en god service til de, som har lagt vejen forbi Stevns.

Hele Mikkel Lundemand læserbrev fra april kan læses her: K ønsker et moderne turistkontor

Kommentarer