Reaktion på ’Handelsbyens store nedtur’
Kære Tim Warner
Tak for din meget negative beskrivelse af detailhandlen i Store Heddinge By.
Indsendt af Ib Elberg, indehaver af Din Tøjmand i Store Heddinge og Faxe
Først og fremmest er det jo en kendsgerning at nethandel er kommet for at blive – men at give denne form for handel hele skylden for en tiltagende butiksdød er nok en lidt overdreven vurdering.
Så vidt jeg ved er du ikke selv detailhandler med ”hånden på kogepladen” – set i det lys er det forholdsvis gratis at udtale dig som du gør.
Jeg vil forholde mig til kendsgerningerne.
Generelt har Danmark stadig et fint masket butiksnet som op gennem tiderne har fornyet sig og indstillet sig på nye skærpede konkurrence vilkår som langt hen ad vejen er lykkedes meget godt.
Der har været tale om omplaceringer af butikker – fusioner og ikke mindst brancheglidning.
Rigtig mange butikker over det ganske land har formået at investere i nyt og tidsvarende inventar – kundevenlige opstillinger,som giver kunderne lyst og inspiration til at besøge os.
I den forbindelse har de siddende byråd også en stor opgave – nemlig at have fokus på at byerne er tilgængelige og opdaterede i form af infrastruktur og atmosfære
Desværre har finans krisen som jo for alvor startede i 2008 trukket lange og dybe spor – det er næsten umuligt at Generationsskifte butikker i de mindre byer over hele Danmark.
Hvis man ser på analyser af de danske detailhandleres gennemsnitsalder,så forstår man måske bedre at det går som det går,vi ser den virkelige årsag til nedlukninger,dette især i yder områder.
Herudover er der det forhold at bankerne er meget tilbageholdende når der er tale om projekter der omfatter detailhandel
Det er IKKE kundernes skyld!
Iflg. Detailhandels ekspert Bruno Christensen:
” Ca 90% af befolkningen foretrækker den fysiske butik frem for nettet.Her skal vi ikke i samme grad bekymre os om riskoen for aty blive snydt eller bruge tid og kræfter på at returnere varen,hvis vi ikke er tilfredse”
Kommentarer