Erhverv

Stevns-virksomheder bevæger sig online – sådan starter du selv

Det er en god idé, at øge din virksomheds synlighed online. Få gode råd her. Artiklen indeholder annoncørlink.

Drømmer du om at få din virksomhed mere online? Det er uden tvivl den vej, vi bevæger os i, så det er ikke uden grund, at det bliver mere udbredt. Det er derfor en god idé, hvis du også øger din virksomheds synlighed online. Men hvordan starter du? Det kan være en jungle at finde rundt i, hvis det er en ny verden for dig, og der er mange måder, du kan gribe det an på. 

Stevns er kendt for sin flotte natur, og det har altid været et stort fokuspunkt i kommunen. Dog er der kommet endnu et her under corona-pandemien. Virksomhederne i kommunen er nemlig i høj grad fokuseret på deres online tilstedeværelse, så de ikke længere er begrænset af deres fysiske møder med kunder.

Men hvordan kommer man i gang med alt det? Vi kigger i artiklen nærmere på, hvordan man starter ud.

Start med at lave din persona 

Ifølge TEXTA er det vigtigste at få skabt et godt fundament for din strategi. Det fundament skaber du blandt andet ved at lave en grundig persona. Det vil sige, at du skal blive helt skarp på, hvem din ideelle drømmekunde er. Ellers ender du med at skyde med spredehagl og ramme helt forbi målskiven. 

Så hvis du gerne vil lægge godt ud og være knivskarp på, hvem du henvender dig til, så skal du lave en grundig persona. Det er derfor ikke en persona, hvor du blot skraber lidt i overfladen. Du skal grave dybt, før du bliver helt klar på din målgruppe. 

Hvis du gerne vil blive klogere på, hvad du skal omkring, så kan du kigge nærmere på denne persona skabelon.

Skab værdifuldt indhold til din drømmekunde 

Når du har lavet din persona og fået en bedre forståelse af din drømmekunde, så er det nemmere for dig at tiltrække besøgende og kunder, der matcher din virksomhed. Og det er jo netop det, du skal stile efter.

Herefter kan du begynde at skabe værdifuldt indhold til din ideelle drømmekunde, når du ved, hvordan du skal kommunikere. Det bliver nemmere at skabe en rød tråd, når du ved, hvordan du skal skræddersy dit indhold og dine budskaber. 

Det kan være, at du for eksempel har nogle services, du gerne vil have online, eller måske har du nogle produkter, du gerne vil have ud til målgruppen. Uanset hvad så kan en skarp persona og værdifuldt indhold hjælpe dig med det.

Få hjælp til at komme mere online

Synes du, at det virker en smule omstændigt at udarbejde en persona? Og har du svært ved at gennemskue, hvordan du skal gribe det an? Så er det heldigvis muligt at få hjælp af et content marketing-bureau med specialister inden for området. På den måde sparer du en masse tid, og du får samtidig værdi for pengene.  

Du kan få rådgivning og hjælp til at få udarbejdet en grundig persona, så du ikke er i tvivl om, hvem du skal kommunikere til. Derudover kan du også få hjælp til det værdifulde indhold, du skal til at skabe, da der også er mange muligheder og forskellige kanaler her.

Kommentarer