Styrk virksomhedens og dit personlige brand hos Lederne Østsjælland
Employee Advocacy handler om at få medarbejderne til at være ambassadører for virksomheden på de sociale medier. Men hvorfor er det vigtigt? Ganske enkelt fordi, arbejdsrelateret indhold, som deles af ansatte, får 48% flere likes og delinger og opfattes mere positivt end indhold, som medarbejdere ikke engagere sig i. Derfor holder Lederne Østsjælland konference om, hvordan lederen får skabt gode digitale ambassadører via sig selv og medarbejderne. Konferencen finder sted den 2. april klokken 15-18:30.
Her kan deltagerne høre foredrag af Mikkel Rohde Madsen, der er praktiker, strateg og underviser. Mikkel Rohde Madsen vil give deltagerne gode råd til at komme i gang med Employee Advocacy, der er blevet mere og mere relevant i takt med, at sociale mediers indflydelse på samfundet er vokset.
Carl Vodder, der er Social Media Manager i PFA, vil også holde oplæg. Han vil fortælle om, hvordan man i PFA arbejder aktivt med oplæring og undervisning for at give alle ansatte værktøjer til en aktiv og professionel tilstedeværelse på sociale medier. Han vil også give deltagerne indblik i, hvad der fungerer, og hvad der ikke fungerer, i træningsforløbene, og hvordan man måler resultaterne.
Den sidste oplægsholder er Dorte Møller Madsen, som er virksomhedsrådgiver og Social Selling Expert. Hun mener, at vi alle har et brand – bevidst eller ubevidst – og vil tale om, at man som leder er med til at skabe den toneangivende holdning omkring virksomheden på sociale meder. Hun vil også give deltagerne konkrete værktøjer til at opbygge og udbygge ledernes brand på sociale medier.
Afdelingsformand for Lederne Østsjælland, Jan Carlsen mener, at det er vigtigt at engagere sine medarbejdere:
– Jeg håber, at deltagerne på konferencen får nogle værktøjer, de kan bruge til at involvere deres medarbejdere på sociale medier, så medarbejderne kan fungere som loyale ambassadører for virksomheden. Det er vigtigt fordi, man på de sociale medier skal tænke sig rigtig meget om, inden man skriver. Det gælder uanset, om man optræder som privat eller professionelt. Det kan deltagerne få gode råd til, så både ledere og medarbejdere er gearet til at agere på sociale medier, siger Jan Carlsen
Konferencen finder sted i Portalen i Greve den 2. april klokken 15-18.30. Konferencen er rettet mod ledere på alle niveauer, og både medlemmer og ikke-medlemmer af Lederne er velkomne. Tilmelding kan ske på www.lederne.dk/konferencer.
Kommentarer