Travlhed hos Stevns-gartner efter landsdækkende TV-kampagne
Gartner Peter Krage fra Østervang Sjælland har ekstra travlt i disse dage. Det sker, efter han den seneste uge har været omdrejningspunkt i en landsdækkende kampagne for dagligvarekæden Lidl, som han leverer tomater og agurker til.
I den nyeste landsdækkende #LidlOverrasker-kampagne har gartner Peter Krage fra Østervang Sjælland besøg af Tenna, som får gjort op med sine fordomme om ene tyske varer i Lidl.
Har man tændt for TV’et på Stevns den seneste uge, vil man måske kunne kende kulisserne og gartner Peter Krage i den seneste landsdækkende kampagnefilm fra Lidl. Gartneriet Østervang Sjælland mellem Hårlev og Klippinge på Stevns er nemlig omdrejningspunktet i den nye kampagnefilm fra Lidl i #LidlOverrasker-universet.
Tenna, som normalt ikke handler i Lidl, bliver godt og grundigt overrasket, når Peter viser hende, hvordan han dyrker danske agurker og tomater. Hun var nemlig overbevist om, at Lidl kun solgte tyske frugter og grøntsager.
Blot en uge efter kampagnefilmens præmiere har Peter Krage da også allerede mærket, at kampagnefilmen er nået bredt ud.
-Det har været en rigtig spændende oplevelse at være med i denne her kampagne, og jeg har den seneste uge fået en masse positive tilkendegivelser fra mine samarbejdspartnere. Jeg mødte endda én inde i byen den anden dag, som genkendte mig på gaden ‘som ham fra tv’. Det er nu alligevel aldrig sket før, siger Peter Krage, ejer og gartner, Østervang Sjælland.
Den nye kampagnefilm kan også måles på Lidls omsætning, hvor salget af agurker fra Østervang Sjælland i Lidl er steget flot, mens salget af tomater er mere end fordoblet i den seneste uge sammenlignet med de forrige uger.
-Vi har generelt hævet salget af vores frugt og grønt denne sæson, og den seneste uge har vi set et markant, positivt udsving i salget af danske tomater og agurker fra Østervang Sjælland, siger Mikko Forsström, indkøbsdirektør i Lidl.
Hos Lidl har man blandt andet valgt at arbejde sammen med Østervang Sjælland på grund af deres bæredygtige tilgang til produktionen. Gartneriet har et solvarmeanlæg til opvarmning af deres drivhuse, ligesom de bruger humlebier til at bestøve tomaterne og rovmider og hvepse til at bekæmpe skadedyr.
Fokus på lokale råvarer ændrer opfattelsen af Lidl hos danskerne
Kampagnefilmen fra Østervang Sjælland er en af to nye kampagnefilm i dagligvarekædens brandingunivers #LidlOverrasker og er en opfølger på sidste års tre film i serien med danske leverandører.
De tidligere kampagner i universet har vist sig at kaste særdeles gode resultater af sig og har også rykket ved opfattelsen af Lidl blandt danskerne.
-Selvom rigtig mange danskere efterhånden har fået øjnene op for, at man godt kan købe både friskt, økologisk og gourmet i Lidl, så skal det ikke være nogen hemmelighed, at vi gerne vil tilbagevise nogle af de discountfordomme, der stadig hænger fast nogle steder om, at lave priser ikke kan være lig med høj kvalitet. Derfor glæder det mig, at opfattelsen af Lidl som brand bliver stadig mere positiv, slutter Mikko Forsström.
Den nye film om Østervang Sjælland i #LidlOverrasker universet kører i øjeblikket på landsdækkende TV, sociale medier, i magasiner og på outdoorplaceringer i bybillederne. Næste film i kampagnen bliver med fokus på Barrit Mejeri og deres flødeoste.
Kommentarer