Turismekonsulent vil gøre Stevns til et MADmekka
Stevns Erhvervsråds turismekonsulent Thor arbejder på at gøre Stevns til en af de foretrukne fødevaredestinationer i Danmark. Seneste projekt i den sammenhæng er et spændende inspirationsseminar for lokale fødevarevirksomheder og spisesteder.
Onsdag den 29. november klokken 9.30 til 16 afholder Stevns Erhvervsråd et MADmekka inspirationsseminar og workshop om servicekvalitet og touchpoints i Tinguset på Algade i Store Heddinge. Arrangementet er for små og mellemstore fødevarevirksomheder.
Her kan lokale fødevarevirksomheder og spisesteder få inputs og praktiske værktøjer til at arbejde med servicekvalitet og touchpoints, som er de tidspunkter, hvor kunden møder din virksomhed i købsprocessen. Målet er loyale og tilfredse kunder.
Servicekvalitet og touchpoints – Veje til tilfredse og loyale kunder
Servicekvalitet er afgørende for kundernes oplevelse og tilfredshed – også når det gælder leverance af fødevarer. Kundernes tilfredshed er afgørende for kundeloyaliteten – om de kommer igen, og om de er villige til at betale en høj pris. Kundens oplevede servicekvalitet afhænger af touchpoints.
Touchpoints er de punkter, hvor du har kontakt til dine kunder. Hvordan oplever kunderne din virksomhed hele vejen gennem kunderejsen fra overvejelser om at købe til eftertanke om, hvordan det var at handle med dig?
Touchpoints er en lang række af ‘sandhedens øjeblikke’. Første punkt er, hvor en mulig kunde overvejer at købe noget fra din virksomhed. Hvordan finder de ud af, hvem du er, og hvad du sælger? Det helt afgørende sandhedens øjeblik er, når du leverer ydelsen eller varen til kunden. Hvordan opfatter kunden den situation? Hvad sker der, hvis kunden klager?
Hvis kunderne oplever god servicekvalitet under hele rejsen, bliver de loyale og kommer igen. De bliver heller ikke så prisfølsomme.
Fremtidens MADmekka tilbyder dig en praksisbetonet dag, hvor du får hjælp til at komme godt på vej med at finde din virksomheds touchpoints og håndtere sandhedens øjeblik. Professoren og praktikeren lancerer redskaber til at analyser kunderejse og servicekvalitet.
Jon Sundbo er professor i erhvervsøkonomi på Roskilde Universitetet og har gennem mange år specialiseret sig inden for virksomhedsudvikling i fødevarebranchen. Det samme gælder Jesper Zeihlund, der oprindeligt er kok af uddannelse.
Ankomst fra klokken 9:30, undervisningen varer fra 10-16. Fælles frokost er en del af arrangementet.
Det er gratis at deltage. Men man skal tilmelde sig senest i dag, onsdag den 22. november på www.nclf.dk.
Bemærk, at der af hensyn til planlægning og bestilling af forplejning opkræves no-show-beløb på 500 kroner, hvis du udebliver uden at melde afbud.
Kommentarer